Ta vare på dine digitale gjester - vær en god vert
Du inviterer til fest, men er litt usikker på om alle har mottatt invitasjonen du sendte ut. Du lurer også på om de vet hvor du bor. Det kan være litt vanskelig å finne frem. Og når festen endelig starter, har du heller ikke helt oversikt over hvor mange som er der. Kanskje noen til og med gikk igjen uten engang å hilse på? I tillegg kan det jo være greit å vite hvordan gjestene dine oppfører seg når de er på besøk hos deg. Har du kontroll?
Sannheten er at mange selskap driver slik på nettet. Det kreves en plan og en overordnet digital strategi for at dine potensielle kunder skal komme til websiden din. Og skal de i tillegg bli der, er det en klar fordel at de kjenner seg velkomne og finner det de leter etter. Det er også mulig å sende personlig kommunikasjon i etterkant av web-besøket basert på hvilke sider og produkt de viste interesse for. I det hele tatt er det lurt å tenke seg om og bestemme hvilken web-tilstedeværelse man ønsker å ha. En god plan gir et godt utnyttet markedsføringsbudsjett der man enkelt kan følge tiltakene og resultatene de gir (ROI).
Det finnes mange måter å være en omtenksom vert på. Felles for dem alle er å ha oversikt og samle gode data. Hvis du ønsker mer informasjon om det å samle data, så kan du lese mer om datadrevet markedsføring her.